پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240531
محدوديت‌ها تا زمان محو و يا کنترل کامل بيماري کرونا تداوم خواهد داشت
تاریخ انتشار : 1399/10/09 09:08:20
نمایش : 1238
رئيس کميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت بيماري کرونا تاکيد کرد: محدوديت‌ها تا زمان محو و يا کنترل کامل بيماري کرونا تداوم خواهد داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، حسين ذوالفقاري معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور و رئيس کميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت بيماري کرونا امروز در پنجاه و يکمين جلسه اين کميته با تشريح اينکه خوشبختانه با همکاري خوب مردم و مساعدت همه دستگاهها به خصوص نيروي انتظامي و  اصناف، روند به سمت  کنترل و مهار کامل بيماري کرونا در کشور  است؛ گفت: بايد در وهله اول از مجموعه اعضاي کادر درماني و همچنين نيروي انتظامي  که واقعا زحمات طاقت فرسايي را طي ماههاي گذشته کشيده اند؛ قدرداني داشته باشيم.
 
ذوالفقاري با بيان اينکه نيروي انتظامي شبانه روز در خدمت ستاد ملي کرونا در اجراي برنامه ها و بسته هاي مصوب است؛ گفت: بعد از پالايش به عمل آمده طي مدت اخير مجموعا  يک ميليون و ۸۰۰ هزار جريمه از سوي عوامل نيروي انتظامي در کشور ثبت شده که نشانگر تلاش اين مجموعه در اجراي درست و صحيح ماموريت هاي محوله  است.
 
رئيس کميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت بيماري کرونا با اظهار اينکه آمارهاي اخير گوياي اين امر است که جريمه تردد هاي شبانه بين ساعت ۲۱ تا ساعت ۴ صبح در حال افزايش است؛ گفت: بايد براي اين موضوع برنامه ريزي لازم را داشته باشيم و در صورت ادامه دار بودن آن و افزيش شيب جريمه ها در اين مورد، راهکار جديد اتخاذ کنيم.
 
ذوالفقاري در ادامه صحبت هايش به نقش موثر مردم و اصناف در روند مديريت بيماري کرونا اشاره کرد و گفت: روند کلي نشان از همراهي خوب  مردم عزيزمان با طرح جامع مديريت هوشمند دارد که لازم مي دانم از کليه همراهان اين طرح کمال تشکر را داشته باشم.
 
وي در مورد مساله پلمپ واحدهاي صنفي متخلف خاطرنشان کرد: طبق آمار ۲۸ هزار واحد صنفي به علت عدم رعايت پروتکل هاي بهداشتي و مصوبات ستاد پلمپ شده اند که نسبت به کل واحدهاي صنفي نشانگر اين است که عموم و اکثريت واحدهاي صنفي در روند مبارزه با کرونا همراهي دارند.
 
ذوالفقاري با بيان اينکه مهم ترين و محوري ترين ظرفين در مديريت بيماري کرونا مردم هستند؛ گفت: با توجه به خطر بيماري بر سلامت مردم، نبايد عادي انگاري و عادي پنداري بيماري در جامعه ايجاد شود.
 
معاون وزير کشور با تشريح اين امر که بايد با اتخاذ روش هاي هوشمند که در طرح جامع هوشمند هم پيش بيني شده است اجازه شيوع دوباره بيماري را در کشور ندهيم و با ادامه مسير درست کنوني به ريشه کن شدن کامل بيماري در کشور کمک کنيم.
 
وي اضافه کرد: مهم ترين عامل شيوع بيماري، تجمع افراد به خصوص در مکان هاي سربسته است  و براي همين به کليه استانداري هاي سراسر کشور ابلاغ شده که تحت هيچ شرايطي اجازه اين تجمع ها را ندهند.
 
ذوالفقاري خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حمايت و همراهي مردم عزيز امروز به نقطه اي رسيديم که ميزان مرگ و مير از حدود ۵۰۰ نفر به رقمي در حدود ۱۲۰ الي ۱۳۰ نفر رسيده و اين مساله از اين واقعيت حکايت دارد که روند سياستها در مديريت بيماري موفق بوده و براي همين بايد با رعايت دقيق پروتکل ها اجازه اوج گيري دوباره بيماري را ندهيم.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html